Visie
Het bieden van kansen aan mensen vertaalt zich in eerste instantie in het wervingsluik. Laagdrempelig werven is hierbij het uitgangspunt. Zo nemen we zelf initiatieven in onze zoektocht naar geschikte kandidaten. We bouwen hiervoor een zo breed mogelijk netwerk uit waarbinnen we zelf actief op zoek gaan naar potentiële werknemers (o.a. via beurzen, voorstellingsmomenten van IN-Z,… ).
Laagdrempeligheid vertaalt zich daarnaast in onze verwachtingen ten aanzien van nieuwe medewerkers. Maar ook in expliciete aandacht voor bereikbaarheid en zichtbaarheid tijdens de wervingsfase.
Verder heeft werving aandacht voor de balans tussen vraag en aanbod. Met aan de ene kant de verwachting van klant en organisatie en aan de andere kant het arbeidsmarktaanbod.
Via selectie streven we naar de juiste match tussen organisatie en sollicitant. Hierbij beogen we een dubbel doel:. enerzijds het bieden van kansen op duurzame tewerkstelling voor elke kandidaat-medewerker, anderzijds het vinden van de juiste kandidaat voor de organisatie.
In functie hiervan is het van belang dat er een zo juist mogelijke inschatting wordt gemaakt van het aanwezige groeipotentieel en het perspectief op duurzame tewerkstelling.