Visie
Wij kiezen voor een actief intern wervingsbeleid op medewerker-niveau binnen IN-Z. Een wervingsbeleid dat tegemoet komt aan de ambities van IN-Z inzake een duurzame tewerkstelling van kansengroepen. Door beroep te doen op de interne arbeidsmarkt voor de invulling van onze vacatures, geven we onze medewerkers kansen op persoonlijke ontwikkeling en groei. We bieden hen de mogelijkheid om keuzes te maken op vlak van loopbaanontwikkeling en zo vorm te geven aan het eigen leven. De empowerment gedachte staat voor IN-Z centraal in haar keuze en motivering van interne werving.
Binnen onze argumentatie, zijn we ons tegelijk bewust van mogelijke nadelen van interne werving op verschillende vlakken. Voor de medewerker die solliciteert kan de teleurstelling bij het niet krijgen van de job groot zijn. Ons intern vacatureaanbod is eerder beperkt waardoor ook de kansen om door te stromen relatief beperkt zijn. Verder zijn we ons bewust van de organisatorische moeilijkheden. Bij elke vacature die intern wordt ingevuld, ontstaat een nieuwe vacature die bijkomend moet worden ingevuld. Maar ook de klant ondervindt nadeel wanneer zijn vaste helpster vervangen moet worden.
Toch geloven we dat als de nadelen van interne werving voldoende worden aangepakt, interne werving binnen IN-Z een efficiënte O&T-tool is die, naast vacature-invulling, bijdraagt aan de tevredenheid, motivatie en persoonlijke groei van onze medewerkers. En zodoende ook tegemoet komt aan de waarde-gedreven ambitie van de organisatie om volop te investeren in mensen en hun leefomgeving.